Kolejová - občanské sdružení příznivců kolejové historie a současnosti

9.3.2019 Výlet na výstavu For Model do Olomouce

V sobotu 9.3.2019 jsem se vydal s vnukem Tomášem do Olomouce na výstavu For Model 2019. Vyjeli jsme ráno z Blanska-města spěšným vlakem Sp 1973 do Brna, kde se pouze přečísloval na R 905 a pokračoval směrem na Olomouc a dále Šumperk. Dojeli jsme do Olomouce v 8.52 hod. Bylo docela zajímavé sunutí z Brna hl. n. zpět do Židenic.

Cesta docela rychle ubíhala a do Olomouce jsme dojeli včas. Hned jsme šli sledovat dění na nádraží a také zjistit, kdy a odkud pojede parní vlak směrem na Řepčín; hlavně jsme se pokoušeli zjistit, která mašinka soupravu potáhne. Kolem 9.15 hod. jsme sledovali posun 4 Rybáků na 1. nástupiště a vzápětí po odjezdu posunu začala najíždět parní mašinka 464.202 Rosnička, která jela 1. obrat v 9.30 hod z Olomouc hl.n. do Olomouc – Řepčín. Jelo v letošním roce více vozů – 4 Ce „Rybáky“, ale i přesto byl vlak docela zaplněn. My jsme jeli pouze do zastávky Olomouc – Nová Ulice, kde jsme se v rychlosti přesunuli na post focení a filmování přes ulici. Potom jsme se šli podívat na výstavu, kde bylo mnoho modelů od vláčků různých rozměrů, přes lodě, letadla a také auta a nejen to. Na své si přišly i děvčata, pro které tam bylo k vidění mnoho panenek a kočárků.

Jako druhý obrat na parním vlaku jela parní mašinka 314.303 Kocúr s odjezdem z Olomouc – Nová Ulice směrem na Řepčín v 11.40 hod. Do tohoto vlaku jsme také nastoupili a jeli jsme do Řepčína, kde byl posun a zpět do Olomouce na hlavní nádraží. Byli jsme docela překvapeni, jak si se čtyřmi přeplněnými vozy Ce „Rybáky“ docela hladce poradila. Po dojezdu na hlavní nádraží jsme fotili a nafilmovali posun a šli na oběd. Chtěli jsme nejdříve ještě zajít podívat se do depa, ale pro docela špatné počasí jsme nakonec nešli. Počkali jsme ještě na příjezd posledního 3. obratu s příjezdem ve 14.25, opět jsme udělali několik snímků a natočili také ještě nějaký záběr odjezdu 314.303 do depa a šli pomalu na nástupiště na náš rychlík.

Z Olomouce jsme odjížděli rychlíkem R 906 v 15.06 hod. do Brna-Židenic a potom osobním vlakem do Blanska. Dojeli jsme domů krátce po půl šesté večer s docela pěknými zážitky. Hned jsme ještě večer kontrolovali, co a jak jsme vlastně nafotili a natočili.

Všem jen mohu doporučit, aby se příští rok také zajeli podívat na tuto výstavu. Přidávám ještě několik fotek a odkaz na video z celého dne, které vytvořil Tomášek.